Allà on volíem
Aquest és el punt
de partida d’un disc feliçment parit a mode de corredor de fons, d’entrada no
evident com els vinguts després de l’antològic Espècies per catalogar, treballs que marquen l’evolució paulatina d’aquell
llunyà Bed & Breakfast que amb el
temps, el mirem amb l’afecte de qui té una crònica de la seva joventut que
serveix per degustar els passos musicals d’un grup que ha trobat la fórmula de
l’èxit amb allò de sonar com Els Amics de les Arts mentre fugien de la
temptació de plagiar-se a si mateixos.
A partir d’aquí a Allà on volia tenim el disc allà on
volíem, amb aquesta apologia a la felicitat domèstica, a sentir-se lliures pel
fet de no haver arribat allà on un imaginava quan era jove, amb melodies més
despullades que els darrers treballs, amb el luxe de cant coral de l’inici d’Allà on volia, i amb la barreja perfecte marca de la casa amb
cançons que seran himnes com La nit serà
sempre nostra o el Citant Mercè
Rodoreda, i sobretot, un dels trets més singulars del grup: fer cançons
excelses que no estan cridades a ser singles però enriqueixen la fantasia d’una
gira elitista de fans amb L’arquitecte,
La dona vestigi, Adéu, Casa en venda, o Reijkjavik, i que en aquest disc hi son
amb Estimeu-me amb un solo de piano
final meravellós, i un Cada cel que
puja i puja amb la veu d’Andrea Motis.
En definitiva, hi
ha tornat, ens han portat de nou a enamorar-nos d’unes cançons que son la
radiografia d’una època vital concreta que els que tenim sort de compartir per
coincidència cronològica, doncs ens fem nostres com a part de la nostra
història singular, i és que hi han dies que els arquitectes cansats tenim ganes
de pensar que la nit serà sempre nostra a pesar que com sempre, acabi essent
tot plegat un dia com un altre.
Comentaris