Llibertat d'educació - Respecte a les llibertats individuals

Estic espantat al veure com l’esquerra del nostre país està actuant sobre les llibertats individuals de les persones amb matèria d’educació mentre presumeix d’haver fet avançar aquestes mateixes llibertats en altres espais. D’altre banda, també haig de dir que entenc perfectament que en un moment on han renunciat de les seves ambicions de justícia social (que molts enyorem), la forma de fer-se notar i poder implantar l’adjectiu “d’esquerres” és prendre mesures populistes, fàcils i buides, entre elles pontificar sobre l’educació mixta com única vàlida com a model. Potser ells pensen això, i els hi respecto, però també haurien de respectar els milers de famílies que confien amb aquest tipus d’educació i no podran accedir-hi si acaben treien les subvencions a les escoles diferenciades. És un atac perfecte a les llibertats individuals que tant bé diuen defensar. Vist això porto a deduir que aquests partits no funcionen des de l’afirmació d’un model, sinó des de la negació del que ells no volen, creant una singularitat educativa que pot trencar aquesta pluralitat de la que tant presumeixen. De totes maneres haig de dir una cosa, jo no votaré les dretes per treure’ls del poder perquè no faré com ells: no enfonsaré la gent que no m’agrada tirant endavant una decisió amb la que no crec. No ho aconseguireu, no em fareu votar les dretes, seguiré amb el vot en blanc. Perdoneu, finalment m’agradaria demanar un favor a la gent del govern, no gasteu tanta energia a fer canviar els pares d’un model educatiu que han triat lliurement i ajudeu-nos una mica a tirar endavant amb mesures econòmiques reals. Nosaltres ja em fet molt pel país i ens comencem a preguntar què pot fer el país per nosaltres.

Comentaris

Entrades populars