Partidari de Siena

A mitjans del segle XIII, durant un dels nombrosos enfrontaments entre Siena i Florència, els florentins varen emplenar les muralles de Siena amb cadàvers podrits de porc perquè la pesta entrés dins la ciutat i matés els seus habitants. Aquest fet era un episodi anecdòtic dintre una nombre infinit de picabarelles per aconseguir l'hegemonia de la Toscana. Un enfrontament que al llarg dels segles ha provocat una rivalitat com la que hi pot haver-hi entre Reus i Tarragona.
Davant d'aquesta situació, com a bon èsser competitiu que sóc, em vaig veure obligat a escollir la meva ciutat. Siena, sense cap mena de dubte. De la mateixa manera que la força dels Yankees em va fer agafar simpatia amb la desgracia dels Red Soxs, la debilitat sienesa davant la força econòmica florentina, la única ciutat italiana capaç de fer front al poder dels papes, em va fer abraçar aquesta ciutat que ha aconseguit vèncer el temps, quedar-se quieta als peus de la història veient com el pas dels anys passava factura a tothom menys a ella, que es manté dreta amb posat medieval veient passar turistes que l'admiren amb devoció, sabent que hi ha carrers que la millor manera de gaudir-los és respectant el seu silenci.

Comentaris

Maite ha dit…
Llàstima de les pujades...xq Siena és tant maca!!!

P.D.:Frank, t'he fet aket comentari xq sóc la teva dona, veig q a ningú l'interessa aket post i xq no dir-ho, m'has fet pena...petó!!!!
Frank Bayer ha dit…
Gràcies reina, sense tu seria un pobre escriptor fracassat que té un blog per plorar les seves penes!! Ets una craaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaack!!

Entrades populars