El Gregor de Monzó

Rellegeixo el Gregor de Monzó i no puc parar de riure. Quan Kafka va escriure La metamorfosis va dir que els seus coneguts, a la primer lectura havien tingut una sensació de repelús, a la segona varen plorar desconsoladament, i a la tercera no varen poder parar de riure. Jo he llegit un parell de vegades les peripècies animalístiques de Gregor Samsa i les sensacions varen ser simètriques a les de les amistats funcionarals de Kafka. Primer, un fàstic imcomprés per la poma podrida que entra a les entranyes de Gregor i l'acaba matant, després, una pena per aquella víctima anònima que buscava refugi a la seva habitació i es sentia atret per la musicalitat traïdora de la seva germana. No va haver-hi tercera vegada perquè tenia por riure de la misèria. Vaig deixar el llibre a casa els meus pares i allà s'ha quedat, entre Kapuscinsky i un llibre que va escriure en Khedira quan era petit que parlava de les dificultats que tenia a l'hora de controlar una pilota.
Havia oblidat Gregor Samsa fins que vaig trobar al relat de Monzó un escarabat anomenat Gregor que s'aixeca un bon matí i veu que s'ha convertit en una persona. Just a l'inici em vaig començar a partir sense parar. Monzó em feia llegir per tercera vegada a Kafka i m'ajudava a entendre perquè a la tercera, estava obligat a riure.

Comentaris

Xavi ha dit…
Guadalajara: exquisit!
Jo ho vaig fer el revés. Primer vaig llegir Monzó i despres Kafka. Llavors encara vaig trobar més sutil el primer.
Altres contes que recordo dignes d'un post. El de l'ascensor, el d'Ulisses i el del Robin Hood.
El recuperaré i me'l rellegiré amb calma. Va bé fer memòria.
Gràcies pastanaga!
Nico ha dit…
Em té intrigat això del llibre d'en Khedira...
Un servidor ha dit…
frank, aquest cop l'has brodat!!
pel que fa a la metamorfosis, amb un sol cop en vaig tenir de sobres: entre que em va fer sentir un miserable i que estava en període d'examens, va ser una lectura que casi em deixa seqüeles...
Frank Bayer ha dit…
Merci companys!! Monzó és l'autèntic autor d'aquest post!! Monzo geni i figura sempre!!

Entrades populars