No parla de tu (Calaixos que no obriré)
Abans de la Laura no t’havia enganyat més enllà de minses
fantasies per volar entre les mil vides que se’m tancaven amb les determinacions
del dia a dia. El devanir m’anava dirigint cap un guió marcat i m’escapava pels
vorals de la seva trama amb travessies sense sentit, amb viatges mentals cap a
ciutats diverses, llars amb olors diferents, i llits de llençols forans on
establir una crònica fresca lluny de nosaltres. Realment era feliç al teu
costat, senzillament deambulava la imaginació cap altres corriols per tastar
plats d’altres terres, crits d’eufòria impregnats d’una tendresa salvatge,
plors per tragèdies desconegudes, cercant a cegues un respir entre guions hermètics
mentre penjava un peu distret al voral de la incertesa.
Però amb la Laura tot va ser diferent, potser perquè no
és senzill trobar lectores d’Enrique Vila-Matas que persegueixen un París
inacabat o potser perquè els nostres besavis van reescriure el guió d’una relat
on van apostar per la vida en dies d’apologia mortuòria. Deu ser això, quan en
Llorenç va abaixar el fusell davant d’en Sadurní, quan va decidir no llençar el
seu cadàver a un marge sense història, esbossava un vincle entre els dos
llinatges que es va entrelligar quan la Laura va aparèixer per primera vegada a
l’institut.
El seu gest de falsa timidesa encenia les cendres
adormides del meu rancor i esquinçava les cortines del meu perdó, i aquí, just
quan la Laura m’allargava la mà per presentar-se sense convicció, amb el verb
apocat i l’esguard modest, vaig veure que t’estimava mentre dins meu creixia la
fam d’escriure d’amagat un poema sobre la nostàlgia d’un futur lluny de tu.
Cremaria els versos, no deixaria rastre, però la Laura m’empenyia a omplir un
full en blanc sense pensar en les conseqüències de compondre un sonet que
definitivament, no parla de tu.
Comentaris