Bouchon

El meu segon intent de fracassat d’aprendre francès fou un estiu de fa tres anys a l’EOI, feia calor i la professora em va caure malament, intentava anar del pal i la veritat, jo anava a classe per intentar saber fer el passé composé amb un voyture que regarder una belle époque, però no, em vaig trobar molts de riures, una peli sobre homes amb necessitat de vestir com dones, i una companya de classe que no es dutxava. Fou un autèntic fracàs. No vaig acabar el curs, anava a classe però sortia per llegir les aventures de l’Alatriste d’Arturo Pérez Reverte perquè em resistia a pensar que les novel·les serien tant vomitives com la pel.lícula. El francès que no vaig aprendre durant aquell llunyà (que repel.lent!) mes de juliol, l’he recuperat en un viatge amb cotxe pel sud d’aquest país a prop de convertir-se en la primera república islàmica d’Europa. A cada senyal electrònica apareixia la paraula Bouchon, al principi vaig pensar que seria una manera de demanar calma a la carretera perquè la necessitat de fugir de la calor et feia córrer amb més celeritat, però no, volia dir retencions. Vàrem estar parats una hora enmig d’una bouchon i en aquests moments vaig recordar perquè sempre havia desitjat que la Península Ibèrica fos la Illa Ibèrica. Durant aquest viatge, cada vegada que sortia la paraula bouchon començava a insultar tota la pàtria de l’egalité, la fraternité i en Coupet, amb mots malsonants (que repel.lent! – 2na part) provinents del món anglosaxó que intentaven ofegar una civilització que agonitza, i tot plegat perquè vaig aprendre què volia dir Bouchon.

Comentaris

Rafel Fàbrega ha dit…
Frank, definitivament crec que has de deixar de consumir mascalina.

pd: jo vaig fer dos anys de francès a l'EOI i en puc donar fe de l'escòria que hi arribava a trobar, començant per la bruixa de la professora que semblava haver-se escapat dels contes de les tres bessones
Joan ha dit…
Sou tontos, el que heu d'estudiar és ucranià, uzbek o kirgiz, us prometo que les professores no us decebran tant.
Anònim ha dit…
O suec...
Anònim ha dit…
Podries haver fet servir un tirabouchons!!!
I el francès..,també el pot aprendre al passeig del riu de la Devesa. Salut!!
Frank Bayer ha dit…
Nois, aneu forts,eh?? A mi em ve al cap aquell acudit de l'Eugenio, Mujer enseña búlgaro...

Entrades populars