Ara que l'he acabat, em sembla molt estúpid

Sovint camino per Girona pensant quina deuria ser la seva olor durant l'Edat Mitjana, i en aquest moment, entro en un bar brut de la ciutat i l'ambient pollós em contesta en silenci, sense esperar si la resposta em decepcionarà o serà del meu agrat. Més tard intento descobrir com deuria ser el riu fa un segle perquè les dones es trobessin a la riba netejant roba, i sobretot, com deuria sortir aquella roba de les aigües fangoses del riu, la indumentària dels figurants d'aquest local on hi sona una melodia d'aquell jamaicà amic dels Wailers, em contesta directament, sense punts, ni comes, ni punts suspensius que puguin donar a entendre que hi ha una certa ironia: el barreig de colors tirava sempre cap a un to marronós.
Fa una setmana, un d'aquells savis que ens regala la vida, em comentava que en Josep Pla (les cites de Pla ja cansen, perdoneu, però algú ho havia de dir!) escrivia que una societat civilitzada es distingia pel número d'habitants que s'afaitaven. Tenint en compte que jo restaria en aquesta suposada civilització gironina, el mateix bar que m'ha mostrar la olor i la indumentària de la Girona pretèrita, em diu a cau d'orella que tampoc èrem, segons Pla, una ciutat civilitzada: les barbes descuidades són hegemòniques. En fi, he començat el post sense saber de què parlaria, i ara que l'he acabat, sincerament, em sembla molt estúpid.

Comentaris

Entrades populars