La por al compromís

Tot ha anat molt ràpid. La vaig conèixer fa una setmana al New Orleans Club mentre m’acostava a l’escenari per copsar amb deteniment l’imitador de Charlie Parker i no ens hem separat ni un dia. Ni tant sols dijous, que vaig anul·lar la meva partida de padel per poder estar una hora amb ella. La meva actitud de respecte envers l’artista va copsar l’Anna, callada a una taula amb dues amigues seves i mirant-me entre l’espai que deixava una parella desencantada. Es va aixecar i es va asseure al meu costat mostrant-me els forats identitaris del seu somriure. La conversa va ser estúpida, buscàvem referents del nostre entorn per poder parlar de quelcom intel·ligible i obviar la nostra vida privada. Una setmana després el cambrer va deixar amb parsimònia els entrants, un plat amb sis croquetes de pernil i una amanida de sèpia regada amb vinagre de Mòdena, mentre jo anava repassant la bellesa del relleu facial de l’Anna i m’entretenia a desxifrar l’origen del clot que apareixia a la seva galta quan somreia. Estava espantat. Ja m’havia insinuat durant tota la setmana la necessitat d’assentar el cap un cop arribada la trentena i em temia el pitjor. Un cop vaig atacar amb traïció la primera croqueta, l’Anna es va posar seria i em va parlar de la possibilitat de formalitzar la nostra relació i intentar tirar endavant com a parella. No vaig dubtar ni un moment. Li vaig dir que no perquè m’agradava massa. Vaig menjar la croqueta i vaig marxar del restaurant mentre ella plorava.

Comentaris

Mons ha dit…
xiquet! m'ha agradat molt! m'agraden molt els relats curts aixi, pim pam! però perquè acaba aixi...??? pobre tia.. jejje!

per cert, vinagre de Mòdena, Mòdena va amb mayúscula? jo pensava que no!

apa, escriu més que ens fa lliures!
Frank Bayer ha dit…
Montse!!! Gràcies per l'elogi i les flors que has posat al blog... La veritat no sé perquè acaba així, simplement el vaig escriure i el vaig acabar quan em semblava que donava la patada a l'estòmac del lector... tema Mòdena, no ho sé... ni... Per cert, m'ha encantat les reminiscències Gerard de l'última frase!!!!

Un petonàs!!!
Rafel Fàbrega ha dit…
jo el què no entenc són les croquetes!! per què no podien ser tapes de pernil salat amb una schwepes de tarnonja, mentres el el cambrer-rata et diu que no tenen fanta? és curiós que llegint aquest post el bar on passava tot me l'imaginés com si fos la farinera...serà que hi he passat bons moments.
Frank Bayer ha dit…
Ostres, com he rigut recordant lo de la Fanta!!! Que bo!!! Vinga Farinera!!! Com m'agrada, com disfruto, comradio!!!

Entrades populars