Placer culpable

Fa tres Nadals, en un apartament d'Antony, població veïna a París, va sonar entre la neu de la matinada antoniana la cançó Porque fuimos lo que fuimos que canta Ella Baila Sola juntament amb Jorge Drexler. L'Ignacio va aprofitar aquesta cançó per definir el terme de placer culpable per justificar el seu gust pel cant d'Ella Baila Sola. El placer culpable és produeix quan tens dintre teu la paradoxa de sentir-te malament per disfrutar amb quelcom que objectivament és dolent. La culpabilitat del plaer injustificat. La culpabilitat de deixar-se agafar per la mà de la cursileria i la cançoneta adolescent. Aquella nit recordo que l'Albert i un servidor vàrem apretar l'Ignacio pels seus gustos adolescents que ni Drexler arreglava.
Estimat Ignacio, he caigut més baix que tu, m'he enganxat a la banda sonora de Mamma mia, concretament la cançó Our last summer, on es fa un cant barat a l'enyorança del flower power i totes aquestes acollonades. Mentre la canto em faig ràbia a mi mateix. Però el que em fa més ràbia de tot plegat, és que ens costarà trobar un placer culpable al dandy del Jornet. Temps al temps.

Comentaris

Anònim ha dit…
jajaja... el problema, estimat Frank, és que els meus plaers culpables són absolutament inconfessables de tan baix que cauen -proposo els termes plaer delictiu, plaer-abucheo, o plaer-oh-my-god-it's-disgusting-, i és doble problema, per vosaltres, el fet que jo en sigui conscient i per tant puc fredament esborrar qualsevol petjada i negar qualsevol conat de confessió... Així que, ja ho sabeu, de moment seguiré confessant que els meus únics plaers culpables, musicalment parlant, són en tot cas Brassens, Leonard Cohen o alguna que altra peça de Schoemberg i Rachmaninov. Però no els culpo -ja sabeu, no sempre es pot estar a l'alçada-, en tot cas, el culpable sóc jo.
Frank Bayer ha dit…
Ets el millor!!! M'ha encantat lo de plaer-oh-my-god-it's-disgusting!!!
Marc Cassany ha dit…
Frank jo em vaig comprar el CD de mamma mia hi vaig dir a la gent que era un regal per la meva germana.
Frank Bayer ha dit…
Marc, el próxim dia el cotxe escoltarem en Rafel, tu i jo la de Our last summer i la cantarem junts...ei!! Però que no se n'enteri ningú...

Entrades populars