El retorn del sombrerismo

Durant els anys de la República es va posar de moda el que es va conèixer com el sombrerismo, un ús dels barrets que detonava cert refinament a l'hora de vestir i que intentava dissimular algun problema econòmic clarament patent amb qualsevol peça de roba que compartia espai amb aquests barrets que eren indispensables com ho poden ser uns pantalons o unes sabates.
Els anys han passat i el país ha sobreviscut a dues guerres, una amb dos bàndols, i l'altra totalment paranoica amb un sol bàndol disparant a cegues contra cossos mortuoris, i amb els fets tristament coneguts, es va perdre aquesta costum de portar barret com aquell que porta una samarreta. Per això, davant aquesta crisis de consciències en la que estem sobrevivint des de la prímera línia de foc, proposo, el dia de la diada de Catalunya, recuperar l'ús massiu dels sombreros, de la necessitat de protegir el cap envers les idees neuròtiques d'un grup de pensadors farts de no pensar, d'una èlit bancària cansada de no escoltar, d'una secta política esgotada de no pactar. Tot plegat, el ser o no ser el tindrem gràcies a un barret molt ben posat que ens converteixi en el centre de les mirades, en l'objectiu de rialles ignorants, i sobretot amb el pànic dels doctors en memòria històrica que es cagarien a les calces si veiessin tornar l'elegància del sombrerismo en una societat malalta, idiotitzada i analfabeta. No dubteu, compreu-vos un barret i a passejar. Jo ja tinc el meu.
PD: Davant aquest article, i sense voler pecar de supèrbia, em trec el barret.

Comentaris

Kasal ha dit…
Ostres, quina bona pensada, jo fa temps que tinc ganes de portar barret i em fa vergonya. Saps si en fan per capgrossos obsessius com jo? Ja ho buscaré per internet i et dic alguna cosa.
Jo també em trec el barret, però no davant l'article, sino davant tot el teu bloc en conjunt.
Bona diada!
Miquel ha dit…
A veure si me'n regales un...aleshores, no tindré excusa per portar-ne!!He de reconèixer que tot i que em faria vergonya portar-ne, m'agrada aquesta peça de roba!!
Anònim ha dit…
Frank!! què tal?¿tu,bona pensada aquesta del "sombrero". A mi sempre m'ha fet gracia portar-ne, et segueixo a la causa, jaja.
Ja porto dues setmanes a Pamplona i tot és fantàstic tiu: la facultat,la gent..i el que dèiem, molt nivell!jaaja.
Cuidat molt i et desitjo el millor. Una abraçada.
Jordi Crosas
Frank Bayer ha dit…
Jordi!!! Quina alegria!! Avui he estat passejant per la UNAV!! Si portes barret a Pamplona, esic convençut que tot el nivell s'aglutinarà al teu costat durant una nit a Marengo...
Anònim ha dit…
la veritat és q m'has convençut..bé, de fet ja havia pensat en comprar-me'n un, però m'has donat l'empenta q em faltava.
una abraçada pastanaga!

xavi

Entrades populars