Bienvenidos al Norte

M'havien recomenat la pel.lícula que la Kate Winslet aspira a guanyar l'Oscar però la seva condició de drama ens va fer tirar enrera. L'escollida fou Bienvenidos al Norte (Bienveneu chez les Ch'tis) i la satisfacció al sortir de la sala equiperable a la del dissabte passat sortint del Camp Nou després d'haver presenciat el xou de Messi i els seus amics: alegria, benestar, buen sabor de boca...
La trama és bastant simple, un carter és enviat al nord de França en un poblet perdut a la frontera amb Bèlgica per realitzar les tasques de director de l'oficina de correus, pel que he entés i perquè ens ajudi a entendre el concepte francés del nord, és com si un treballador de Barcelona o Madrid l'envïin a treballar a Jaén. Et cagues amb tot. La qüestió és que la pel.lícula relata l'etapa d'integració d'aquest home al nou territori amb episodis molt divertit i entrenyables. No hi ha efectes especials ni assassinats, sinó diàlegs i situacions grotesques provocades per la necessitat de compartir vivències amb gent nova per no sentir-te sol en terres estranyes.
La pel.lícula és una comèdia que va més enllà del simple entretaniment perquè aconsegueix conmoure en molts moments sense caure en el recurs fàcil de home mira a la dona, la dona mira a l'home, la lluna els il.lumina, s'abraçen, es van un petó i... comença a nevar neu llençada pels seus amiguets des d'un teulat pròxim... Deixant a banda tonteries hollywoodianes, l'amistat entre els treballadors de l'oficina i el punt humà de la relació entre ells, gent normal i corrent, és el que aconsegueix emocionar-te: una amistat cotidiana.
En fi, no parlo més de la pel.lícula perquè sinó no l'anireu a veure, una comèdia que val la pena per riure i sobretot, per sentir-te bé.

Comentaris

Marc Cassany ha dit…
L'estic mirant ara mateix i m'està encantant. Sense ser una gran producció la trobo brillant!
Frank Bayer ha dit…
Em sap greu no saber francès, de fet, no tenir-ne ni puta ideia, perquè tinc la sensació que amb castellà es perden la meitat de les bromes!! Demà, samarreta de l'Ajax...
Rafel Fàbrega ha dit…
No deixo de llegir i sentir molt bones crítiques d'aquesta pel·lícula.

A la revista "Padres" li posaven 15estrelles a "sexo", però a part d'això es pot anar a veure no, Frank? (ja sé que no hi pintava res aquest últim comentari, però és que he pensat en aquesta revista- encara que tampoc estic segur que es digui així- i la seva capacitat per destrossar pel·lícules bones amb les seves crítiques ).

Se m'està acudint escriure un post amb aquest tema...

Perdona, ja callo! ...és que avui estic una mica sensible per la regla.
Josep ha dit…
Ei bones frank! Aquesta pel-licula fou un gran èxit a frança. Jo la vaig anar a veure en Francès i se'm fa dificil imaginar-la doblada. Una llastima! Visca la V.O.
Frank Bayer ha dit…
Josep, la sensació que vaig tenir quan vaig sortir del cine va ser "Tant de bo sapigues parlar francès" perquè tots els jocs lingüístics s'escapen... de totes maneres, em va agradar, suposo que més pel que vaig intuïr... M'ha fet il.lusió veure't per aquí!! Merci!!!

Entrades populars