Un viatge redemptor amb un Gran Torino

La pel.lícula s'havia acabat i els crèdits anaven embrotint un paisatge bucòlic adornat per la veu de Jaime Cullum cantant al Gran Torino. La Maite i jo restàvem clavats al seient, no ens deiem res perquè no feia falta, ho sabíem, acabàvem d'anar a veure una d'aquelles pel.lícules que et marca la vida, i una vegada més, a pesar o gràcies a l'edat, Clint Eastwood era el pal de paller de l'obra d'art.
Humanitat, Vida, Mort, Prejudicis, Racisme, Suburbis, Malaltia, Guerra, Trauma, Religió, Persona, Amistat, Lleieltat, Familia... No ho sé, hi ha moltes paraules que s'encabarien dintre una possible sinopsis temàtica de la pel.lícula, però una vegada,com va fer a Million Dolor Baby, Eastwood ens agafa una trama com excusa per mostrar-nos que hem de donar una oportunitat a tothom, com el protagonista de la pel.lícula encarnat per ell mateix, un vell traumat per un passat bèlic i per la incapacitat de redemir-se dels seus pecats. No explico res més perquè vull que l'aneu a veure, us ajudarà a ser millors persones perquè us animarà a mirar tothom amb els ulls de fraternitat que tenen en Tao i la seva familia. Clint Eastwood, ets el putu amo!!!

Comentaris

Frank Bayer ha dit…
Jaaaaaaaaaa!!! El millor és quan li diu "los chinos siempre tenéis que ir con esta cara de restreñidos?"!!!
Iron ha dit…
"Get your ofay paddy ass on down the road!!!"
Walt Kowalsky... what a cool dude!
Anònim ha dit…
a mí no em va impactar tant... crec que hi ha hagut millors pel.lícules aquesta temporada: The Reader o Revolutionary Road, per exemple.

Però el que em mata és en Clint Eastwood parlant castellà!!! hauríem de fer un manifest demanant pel.lícules en versió original, perquè és com més es difruten. Ens mirem Amèrica Llatina per sobre les espatlles, quan en la majoria de països d'aquest continent no es tradueixen les pel.lícules i tothom feliç!!!
Visca el Barça...
Toni Cassany ha dit…
Jo hi vaig anar amb massa expectatives. Sempre passa això i llavors decepciona una mica. Vaig disfrutar molt més amb Slumdog milionaire.
Frank Bayer ha dit…
Anònim, discrepo amb Revolutionary Road, fer una pel.lícula que tot és una merda, un drama, i tot plegat com és, trobo que és molt senzill, no ho sé, no li trobo massa mèrit... Estic molt d'acord amb el tema dels subtítuls!!! Toni, slumdog millionaire no em va acabar de convèncer... ja en parlarem mentre et robo un caramel!!!

Entrades populars