Val la pena

Tornant de matinada a casa, degustant la versió que fa Rosa León de Al alba del Aute , aprofito per donar voltes sobre "aquella pequeñas cosas" que les presses diurnes enlluernen perquè no ens distreiem i ens n'adonem que vivim enganyats. Així doncs, per allargar aquestes estones de cel amb mi mateix, aprofito la foscor de la carretera que va de Fornells a Llambilles per veure en cada revolt, el rostre d'aquelles persones que m'han fet tal com sóc, els escultors, els culpables, els guies, els còmplices, i per sentir-me un triomfador, un portador de l'eterna juventut que canta Dylan, un cor amb valentia suficient per moure muntanyes.
Condueixo a poc a poc, no tinc pressa, vull degustar la pròxima cançó perquè em recorda un Nadal a París amb els meus amants humanistes, és la trencadisa emocional de Paolo Conte amb el seu Sotto la stelle el jazz. Vaig baixant la velocitat del cotxe, m'aparto a un descampat, el paro i apago els llums. Baixo del cotxe, deixo les finestres obertes perquè pugui discernir la veu de Conte i al estirar-me en un camp humit per un principi de rosada primaveral, miro el cel estrellat i penso, que per molt que lluiti, mai podré vèncer el tornado del temps, i per això algun dia d'aquests que tothom estarà pendent dels futurs escàndols ministerials, amb silenci i sense explicar-ho a ningú, faré un pacte amb el diable perquè l'adolescent que perviu dins meu no m'abandoni mai buscant un altre ànima al que complaure. Torno a casa i comença a clarejar. Quiero que no me abandones, amor mío al alba. Definitivament, a pesar de tot, val la pena.

Comentaris

Rafel Fàbrega ha dit…
Aquesta carretera que va de Fornells a Llambilles l'he feta moltes vegades, i realment és molt captivadora fer-la de nit amb cotxe.
Frank Bayer ha dit…
També va bé per fer el rally Fornells-Llambilles...
txeiks ha dit…
No ho veus Frank, que estàs llençant les perles als porcs?!
Frank Bayer ha dit…
Txema!! No ho entenc!! Ara no sé si estàs has estat mordaç o massa sutil...jeje...què vols dir les perles als porcs??

Entrades populars