Amb la lluna a l'esquena

Certs records bastards d'aquells vespres de desembre que traficàvem mentides amb la lluna a l'esquena m'han vingut aquesta tarda, quan no hi ha res a perdre, quan el demà és un somriure irònic que mira de reüll al passat recordant-nos que tots els malsons de la nostra adolescència eren només signes de feblesa d'una ànima poc educada en l'art de la lluita. No sé perquè hi he pensat, suposo que perquè m'has trucat mentres estava a l'autopista tornant de Lleida i he pensat que ara, caiguent als braços de l'edat adulta, valoro amb més fervor cada una de les teves paraules, dels teus gestos delicats que contraposen amb un físic contundent que es va alleugerint de mica en mica a base de productes envejos dels nostres millors entrecots.
Per això no t'he tornat la més òbvia de les trucades, perquè necessitava escriure aquest post que segurament llegiràs demà el matí mentre fas un tallat, perquè a vegades tinc la sensació que se'ns escapa alguna cosa que no sabem explicar amb claretat, perquè tinc por que els poemes i promeses que un dia vàrem segellar ens rellisquin entre els dits com la sorra manipulable de la platja de Zarautz. Per això, cada cop que caic voluntàriament a la nostàlgia d'aquelles cançons de Sau que vàrem compartir, surto al balcó de casa meva i intento dibuixar en un horitzó tallat per antenes la teva mà estesa cap al demà, les teves ganes de ser millor cada dia, la meva més profunda admiració i la meva sincera amistat. Que passis un bon dia i no t'oblidis de beure aigua, perquè si amb la lluna esquena hem arribat fins aquí, no ens ha de fer gens de por el que ens portarà el demà.
PD: Per cert, el gol d'en Pizzi ja té tretze anys... aquí ho deixo.
PDD: Miquel, tranquil, no parlo de tu...

Comentaris

Joan ha dit…
Que maco!
Per cert, ja són 15 kg, així que sería un detall presentar-li a una bona mudista; la roba li sobra per tots costats!
Frank Bayer ha dit…
Li presentarem una que acabi d'acabar la carrera i tingui il.lusió per fer coses... des d'un punt de vista professional es clar...
Kasal ha dit…
Quan llegeixes un text tan ben redactat com aquest i no entens un borrall de a que coi fa referència, et pots permetre el luxe de fer un exercici d'apreciació purament literària i/o lingüística. Avui he apreciat l'estil depurat i autodidacta d'en Frank, amb el verb reposat, l'adjectiu escaient, el nom insinuat, la puntuació suggerent i encisadora.
És bo que de tant en tant, ens trobem davant dùn text d'on no podem treure lectures ni conclusions per poder sentir el poder maravellós de la llengua ben emprada.
Et felicito de nou.
Salut!
Anònim ha dit…
En sé d'un que pot estar ben orgullòs, eh????
Maite ha dit…
Perdoneu, en aquest cas aquest últim anònim sóc jo...
Oriol Bosch Costa ha dit…
Aquest matí, com cada matí, fent el cafè, he llegit el teu post. No he pogut acabar-me’l, m’he emocionat. Moltes gràcies.

Espero que aquesta modista m’agafi bé les mides de la cintura, que ara mateix em puc baixar el pantalons sense necessitat de descordar-me ni el cinturo ni els botons dels pantalons.

Et torno a donar les gràcies i dir-te…beno ja t’ho diré a la cara que si no tothom s’assabenta de coses molt intimes. MOLTES GRÀCIES

I sí Maite,tens tota la raó del mon, estic molt orgullós de tenir un amic com en Francesc.
Maite ha dit…
Uri!!!!!jo també estic molt orgullosa de tenir un amic com tu...i xq no dir-ho,també de tenir l'home que tinc..jeje!!!

petonàs pels 2!!!!
Frank Bayer ha dit…
Jo estic orgullós que la meva dona em prengui les mides i després que vingui el meu amic i miri si tot ha anat com havia d'anar!!! Oriol, no sé, a vegades necessites escriure per explicar les coses... és l'únic post del blog on no hi ha cap mentida, i si no l'únic, gairebé l'únic!!!
Maite ha dit…
uri, tema mides...no cal eh??jo ja sé que confies en mi...jeje!!!

Entrades populars