El darrer vers de Benedetti

La realitat, una vegada més, passa per davant la programació hermètica dels articles. Aquest matí m'he aixecat amb la notícia de l'últim vers de Benedetti i he necessitat escoltar el cd El sur también existe, on Serrat música la paraula atenta del poeta per excel.lència, l'artista que podia mirar el rostre desagradable de la realitat i tornar-lo simpàtic, l'escriptor cantor de l'amor per ofegar la barbàrie, com deia Luis Garcia Montero a El País, el artista insobornable, la veu que ens ha fet sentir poetes durant algun viatge pel metro de Barcelona, i ens ha ensenyat, que a pesar de tot, val la pena. Paraules de Benedetti perquè ell mateix sigui l'autor del seu propi homenatge pastanaguil:
Tus manos son mi caricia
mis acordes cotidianos
te quiero porque tus manos
trabajan por la justicia.
Si te quiero es porque sos
mi amor mi cómplice y todo
y en la calle codo a codo
somos mucho más que dos.
Tus ojos son mi conjuro
contra la mala jornada
te quiero por tu mirada
que mira y siembra futuro.
Tu boca que es tuya y mía
tu boca no se equivoca
te quiero porque tu boca
sabe gritar rebeldía.

Comentaris

Ironsito ha dit…
Quan ahir vaig veure la notícia per la tele sabia que no tardaries gaire en publicar un post-esquela-homenatge jejeje

PARENTESIS (M.Benedetti, 2008)

Acompáñenme a entrar en el paréntesis
que alguien abrió cuando parió mi madre
y permanece aún en los otroras
y en los ahoras y en los puede ser
lo llaman vida si no tiene herrumbre
yo manejo el deseo con mis riendas
mientras trato de construir un río
en sus nubes los pájaros se esconden
no es posible viajar bajo sus alas
lo mejor es abrir el corazón
y llenar el paréntesis con sueños
los pájaros escapan como amores
y como amores vuelven a encontrarnos
son sencillos como las soledades
y repetidos como los insomnios
busco mis cómplices en la frontera
que media entre tu piel y mi pellejo
me oriento hacia el amor sin heroísmo
sin esperanzas pero con memoria
por ahora el paréntesis prosigue
abierto y taciturno como un túnel.

Doncs sembla ser que malauradament tanquem el parentesi...
Descansi en pau.
Anònim ha dit…
Si no m'equivoco, amb el poema Te quiero vas conèixer Benedetti, no?

La Montevideo decadent d'avui ajuda molt a entendre aquest autor. Val la pena fer una volta pels seus carrers...

I el meu petit tribut al poeta amb una mica d'ironia:

ULTIMAS GOLONDRINAS

Sabes
gustavo adolfo
en cualquier año de éstos
ya no van a volver
las golondrinas
ni aun las pertinaces
las del balcón
las tuyas

es lógico
están hartas
de tanto y tanto alarde
migratorio
de tanto y tanto cruce
sobre mar y retórica
y pretextos
y alcores
su tiempo ya pasó
lo reconocen
y a mitad de su ida
o de su vuelta
oscuras
cursilíneas
tiernitas de alas largas
se dejarán caer
como buscando
cada una su ola
terminal
Eduard López ha dit…
emotivo y grande els versos de beneditti, Frank...
Frank Bayer ha dit…
Ironisto, té tela lo de Ironsito... jeje... veig que em vas coneixent molt bé!!! La poesia que has escollit, molt adient!!
Anònim, no recordo quan vaig conèixer Benedetti, no solc recordar quan vaig conèixer la gent... encara que la poesia que has triat és brillant, encara que tampoc entenc la ironia, avui no estic gaire fi...
Eduard, una alegria inmensa el teu comentari, espero que per Roma et vagi tot molt bé!! T'han muntat una final de la Champions, no et pots queixar

Entrades populars