Crònica del primer bany de l'estiu

S'Agaró. Just al baixar les escales al costat de l'Hotel la Gavina. Un llibre de Juan Marsé que comença parlant de forma majestuosa del Torrent de l'Olla, les tertúlies de després de dinar tenient la seva continuació al carrer. Molt encertat per descriure l'ambient de poble present a una gran ciutat. Sé que no llegiré el llibre perquè el sol del Mediterrani em destrossa la pupila, l'iris, les pestanyes i el colze esquerra, però crec que és una manera bastant elegant de contratacar els Lecturas que tinc al meu voltant on la Belén Esteban diu en primera pàgina que si no pot tenir fills, es farà un tractament. No sé si m'interessen més el problemes falopians de la contertuliana de Sálvame o la pròstata malalta de Chàvez que pot estar a un pas d'alliberar un país. Us imagineu? Un país salvat per una pròstata. Té la seva gràcia. Sempre m'ha caigut millor Fidel per allò del mite de la revolució, però la veritat, farà un favor a molta gent si s'emporta la utopia a l'atre món i de pas aprofita per donar explicacions al Che.
En fi, envoltat de bona companyia, anem fins la platja de Sant Pol per veure els edificis de caire modernista de certs indianos que varen fer fortuna a Cuba i varen constuïr-se unes cases molt adients a l'estètica de l'època que ara fan les delícies d'aquells pringats que com jo, ens hem acostat un cap de setmana a la Costa Brava per tornar a casa i dir a tothom que ets una persona normal.

Comentaris

Maspons ha dit…
Res,que he trobat el teu post reclamant un Larra català, precisament acabo de publicar alguns posts en que cito aquest geni graciós, únic. Per molt que m'hi volgués postular jo mateix em sembla que seria impossible. Ell practicava la ironia i els catalans som arrauxats. I masses són sarcàstics.
Ara bé, preocupantment, massa sovint m'hi sento reflectit exactament.
Totti Bayer ha dit…
I no és macu això!!
Nico ha dit…
No és per presumir, però hi ha un Sant Pol molt millor...
Frank Bayer ha dit…
Criteri, el problema del sarcasme és que a vegades, el practiquem perquè ens fa por agafar-nos les coses seriosament... Em passaré pel teu blog!! Gràcies pel comentari!!
Nico, no és presumir, és dir la veritat!!
Jordi, preciós...

Entrades populars