Els llibres perduts al meu portamaletes

Fent ordre del portamaletes del meu cotxe alemany amb perfum francès on hi han viatjat catorze escocesos sense faldilla, he tret un total de cinquanta-tres llibres. No és cap mena d'imatge hiperbòlica en la que intento seduïr alguna lletraferida pollosa d'aquestes que estan enamorades de Brecht i voldrien haver-se suïcidat amb companyia de Passolini. Em sap greu per la falsa modèstia, però no en tinc cap necessitat. Els llibres anaven des d'un recull de relats de Manuel Rivas a un assaig curt de Martin Heidegger, passant per dues edicions angleses, una de Dr. Jekyll i Mr.Hyde que segurament no em llegiré, i una altra d'Homenage to Catalonia que he intentat llegir un parell de milers de vegades i m'he quedat sempre a la tercer pàgina buscant diners per anar a comprar l'edició catalana d'en Jordi Orwell. També hi he trobat Descalç sobre la terra vermella de Pere Casàldaliga i un llibre del 1977 en el que es pretén fer creure que l'Edat Mitjana va demostrar la bondat i el desinterés de les monarquies europees a commandar el continent, en fi, molt coherent tenint en compte que s'havia de recolzar la recent instaurada monrquia borbòncia des de les poltrones d'algunes universitat conservadores. Enmig del piló de llibres recuperats hi ha La bicicleta estàtica d'en Sergi Pàmies i un de monòlegs de l'Andreu Buenafuente de l'enyorada Cosa Nostra que ens feia més fàcil estudiar els exàmens finals de segon de batxillerat. En fi, podria seguir però també em fa certa vergonya reconèixer que hi havia un llibre de la Jane Austen, per tant, acabaré el post donant la raó a aquella observació que em va arribar fa dues setmanes des d'una masia bucòlica vinícola de les afores de Manresa: Faràs neteja del portamaletes quan els llibres no deixen entrat el cotxet de la criatura.

Comentaris

Entrades populars