Els alumnes amb altes capacitats se'ls ignora
Existeixen i molesten perquè posen en dubte un sistema educatiu injustament igualitari que tracta de buscar la mediocritat dels seus membres en nom d'una falsa igualtat d'oportunitats. Els alumnes amb altes capacitats hi són com hi són els de necessitats educatives especials, però a diferència d'aquests, no en fan prou amb el sistema i demanen més, volen crèixer i el sistema els ofega, destruïnt-los, tractant-los com si fossin alumnes a erradicar perquè sense saber-ho, aixequen la bandera condemnable de l'elitisme intel.lectual en un món d'analfabets orgullosos de la seva condició.
Ells, aquesta tipologia d'alumnes, haurien de ser una part molt important dels líders de demà en els camps de la investigació. Quin és el problema? Doncs que el govern de torn, tingui el color que tingui, pressumeix d'invertir diners en la investigació en nom del progrés mentre a través del mateix ministeri, està ofegant els subjectes que poden moure aquest cercle virtuós perquè no és políticament correcte acceptar que no som iguals, que tenim les capacitats que tenim, i que de la mateixa manera que els alumnes de necessitats educatives especials se'ls hi fa un pla individualitzat perquè puguin tirar endavant, els alumnes d'altes capacitats haurien de tenir un currículum propi totalment alié a la norma general perquè el dia de demà puguin donar tot el seu saber a aquesta mateixa societat que els ha ajudat a crèixer.
Comentaris
El veritable fracàs escolar no és aquell on un alumne suspen, és aquell on no es dona una oportunitat pel qui val.
Posaré que l'autor és anònim...
El veritable fracàs escolar no és aquell on un alumne suspen, és aquell on no es dona una oportunitat pel qui val.