L'excel.lència de la normalitat

Aquests dies em plantejava perquè m'agrada tant en Bruce Springsteen, i perquè, quan el veig a l'escenari, sento una connexió tant gran amb el que defensa, fa, i canta. La resposta la tinc clara, perquè és humà i no té la barrera de divo que posen altres cantants, que a pesar de ser fins i tot més brillants que ell, tenen aquesta àurea que sembla que els hi has de donar gràcies per haver pogut pagar 150 euros i veure'l durant dues hores. També perquè té defectes i no els ha dissimulat mai, i perquè al llegir la seva biografia per enèssima vegada, no hi veig un cantant que s'intenti amagar de les contradiccions del cantant famós que va haver d'estar cinc anys allunyat dels escenaris per poder fer una família amb calma i respondre's a si mateix, el perquè canto, perquè ho necessito, per autoestima, per exhibicionisme, perquè com deia ell, quan ja no ho fas per diners t'has de plantejar què és el que et porta a l'escenari, perquè si és la pura necessitat de sentir-te estimat, tens un problema.
A un concert a l'Storytellers Springsteen explicava que durant una època anava a locals d'streptease, i un fan se li va acostar i li va dir "Tu no hauries d'estar aquí". Ell li va contestar "I tu? Tots dos som persones!" I a la cançó, que la dedicava a la seva dona dient "A qui em va saber treure d'aquests locals extranys", explicava que no vol que ningú l'idealitzi pel fet ser cantant, que té els mateixos problemes que tothom per tirar endavant amb el dia a dia, i fins i tot, ja amb certa gràcia diu que quan la seva dona s'emprenya li deixa anar "Surt a l'escenari i posa't així perquè tothom vegi qui és Bruce Springsteen!", ell calla, i després li diu "No tinc cap intenció d'amagar qui sóc, no em fa millor cantar davant milers de persones". En fi, un personatge excel.lent perquè intenta ser normal, per això, després de deu anys, segueixo frepant cada vegada que agafa la guitarra per composar una nova cançó. El 17 de maig a l'Estadi Olímpic el tornarem a veure, nou anys clavats després del meu primer concert.

Comentaris

Entrades populars