L'antipensament d'una noia de Málaga

Esperant per poder agafar un helicòpter que ens ha de portar a sobrevolar Manhattan durant vint minut, coincidim a la cua amb dues noies de Màlaga que fan gala del tòpic que diu que tota noia guapa té una amiga lletja. Ens presentem i al dir que som de Girona es nota una certa reserva als seus rostres, suposo que no agrada això d'haver de compartir helicòpter amb dos terroristes catalans que utilitzen la seva llengua vernàcula per poder comunicar-se...
La guapa, fent gala del tòpic de guapa, pija, rica i tonta, fa un comentari totalment istriònic, paranoic, neuròtic i analfabètic. Transcric literalment la seva frase:
- Estoy totalmente indignada con la gente de Nueva York, tu hablas en castellano y ellos contestan en inglés.
Just en aquell moment, mentre podia veure a la pista com les hèlices de l'helicòpter començaven a moure's seguint un ritme militar i veia que estava jugant amb la vida travessant els gratacels de New York, havia pogut entendre la vertadera naturalesa del problema etern entre Catalunya i Espanya, un problema de comunicacio.
L'endemà el matí, quan ens vàrem llevar, les notícies donaven una última hora, un helicòpter d'una companyia amb la que el dia abans havíem sobrevolat Manhattan havia xocat amb una avioneta i havien mort tots els tripulants, just en aquell moment vaig entendre que havia fet bé ignorant l'anti-pensament d'aquella noia malagueña llicencidada en psicologia.

Comentaris

Kasal ha dit…
És indignant que una ciutat cosmopolita com Nova York no sigui castellanoparlant o, com a mínim bilingüe. Segur que la pobra malaguenya es va escandalitzar al veure que l'helicopter no portava la bandera d'espanya o que a la bandera americana no hi ha cap toro.
Potser debía trobar una mica de confort al veure que a l'escut americà hi ha una àliga com aquella que hi havia fa un temps a la d'espanya.
Quina gent!
Joan ha dit…
malagueña salerosa...
besar tus ojos quisiera...

la versió de kill bill és boníssima
Frank Bayer ha dit…
Dos respostes que concorden a dos extraordinaris estils!!! M'ha fet molta gràcia perquè cada una és molt pròpia de l'escriptor!!
Rafel Fàbrega ha dit…
a Etiòpia també hi havia espanyols d'aquest estil. No sé com s'ho fan que estan per tot arreu, com les rates...
Joana ha dit…
Les ones m'han portat cap ací i m'he quedat una estona. M'ha agradat coneixer un professor que s'ensenys dels alumnes. Jo també ho intente.
Passaré més sovint.
Joana ha dit…
Les ones m'han portat cap ací i m'he quedat una estona. M'ha agradat coneixer un professor que s'ensenys dels alumnes. Jo també ho intente.
Passaré més sovint.
Frank Bayer ha dit…
Joana, gràcies per la visita!!! Ara me passaré pel teu blog que té un títol molt interessant!!!
Rafel, ara us truco!!!
Jesús M. Tibau ha dit…
res pitjo que intentar comunicar-se amb algú que no vol entendre
Frank Bayer ha dit…
Jesús, benvingut al blog i merci per l'aportació concisa i directa!!! Ens veiem per la blogosesfera!!!

Entrades populars