La mort d'una generació

Avui, dia dels difunts, podríem estar parlant abastament d'Antonio Gala, la Duquesa de Alba, Manuel Fraga, Santiago Carrillo, o tot aquest seguit de mòmies que segueixen dempeus recordant-nos que aquest país també té un passat, agradi o no, i que passa sense matissos del tricolor als tricornis a plumes extranyes i altres que segueixen dretes gràcies a prestigis adquirits per mans ensagrentades a terres holandeses, però no, seria seguir el joc. Parlarem de la defunció d'una generació, la mort d'un grup de persones nascudes entre els mitjans dels setanta i els mitjans dels vuitanta i que vàrem disfrutar del moviment conegut com rock català com si fos fet expressament per nosaltres.
Després del concert decepcionant d'Els Pets del dissabte passat, on va quedar pal.lés que els revivals no amaguen un cert deteriorament escènic, que per cert, va totalment en paral.lel amb el creixement de la seva música fins l'últim disc, va arribar el torn de Lax'n'busto el dimecres. No parlaré de la veu del grup perquè no és el tema, sinó del que va passar a la setena cançó. Jo, innocent de mi, conscient que tindria temps el final per poder saltar amb les quatre estrofes que defineixen diferents períodes de la meva adolescència, vaig anar al w.c per poder arrugar un xic la bufeta, ja ho diu la Trinca "Jo baixo a Comaruga perquè tinc la bufeta sense cap arruga". Just quan estava tancat al lavabo, els Lax'n'busto varen començar tocar Tinc fam de tu, la setena cançó del concert, com indicat que no és una cançó prou bèstia com per ser tocada en ple extàsis. Vaig asseure'm a la tapa del wàter mentre sentia els cops a la porta d'alguns elements que no aguantaven la pressió de la nit, vaig tirar la cadena i vaig ser conscient que la corrent de l'aigua s'emportava juntament amb l'orina, tot un passat, totes unes vivències, tota una època que sobreviu millor en els nostres records que no pas en el nostre present. Avui, dia dels difunts, crec que comença a ser hora que honorem la mort d'una generació que va poder viure la seva adolescència amb música cantada amb la seva llengua, la materna, la d'un país que mai aconseguirà ser normal. Que descansem amb pau. Amén.

Comentaris

aniol ha dit…
Et val que tot i haver nascut al 1987 també senti el mateix? :S Per mi tot ja va començar a dissoldre's quan mor el Ninyin i Sopa de Cabra va desapareixent. Però perquè jo era més dels Sopa que no pas dels Lax'n.
Ara vaig bastant perdut, me n'he anat molt del rock i ja sóc una barreja molt variada d'estils, grups, idiomes,... A vegades no m'entenc ni jo el criteri que segueixo per acabar escoltant un grup o per descartar la música d'un altre.
Frank Bayer ha dit…
Aniol!! Formes part!!! Jo també sóc molt sopero, és més, no em faria res que fessin un concert només per treure'm una mica el mono de sobre!! S'havia parlat molt del tema però ara sembla que s'ha desinflat el globo... el que portaven i el del rumor...
Kasal ha dit…
Ai, jovenalla, que poques coses heu viscut. Un servidor, nascut la brillant collita del 75, ha vist caure i morir moltes generacions musicals. No parlaré de Parchís o Enrique y Ana, que refrescaren la meva infancia en el post-franquisme, mentre mirava Barrio Sésamo i berenava pa amb Nocilla.
He vist caure la "movida madrileña", el primer rock català (duble buble, detectors, etc.), el techno dels 80, la màquina, el techno-pop, el punk i el heavy metal.
Potser la caiguda més dura per mi va ser la del grunge, com a bon fan de Nirvana, la mort de Cobain i el declivi musical posterior varen ser durs de païr.
Ara sembla que comença a caure la segona onada del rock català. Potser ja toca. Per sort ja venen els hereus, la nova fornada: Manel, Roger Mas, Mishima, etc. No hi ha mal que per bé no vingui.
Només em fa patir una cosa, l'efecte zombi. Vull dir amb això que els difunts Sopa, Sangtraït, Sau, etc. no tornin amb absurds revivals i espatllin un passat gloriós.
Salut!

Entrades populars