Els alumnes amb altes capacitats se'ls ignora

Existeixen i molesten perquè posen en dubte un sistema educatiu injustament igualitari que tracta de buscar la mediocritat dels seus membres en nom d'una falsa igualtat d'oportunitats. Els alumnes amb altes capacitats hi són com hi són els de necessitats educatives especials, però a diferència d'aquests, no en fan prou amb el sistema i demanen més, volen crèixer i el sistema els ofega, destruïnt-los, tractant-los com si fossin alumnes a erradicar perquè sense saber-ho, aixequen la bandera condemnable de l'elitisme intel.lectual en un món d'analfabets orgullosos de la seva condició.
Ells, aquesta tipologia d'alumnes, haurien de ser una part molt important dels líders de demà en els camps de la investigació. Quin és el problema? Doncs que el govern de torn, tingui el color que tingui, pressumeix d'invertir diners en la investigació en nom del progrés mentre a través del mateix ministeri, està ofegant els subjectes que poden moure aquest cercle virtuós perquè no és políticament correcte acceptar que no som iguals, que tenim les capacitats que tenim, i que de la mateixa manera que els alumnes de necessitats educatives especials se'ls hi fa un pla individualitzat perquè puguin tirar endavant, els alumnes d'altes capacitats haurien de tenir un currículum propi totalment alié a la norma general perquè el dia de demà puguin donar tot el seu saber a aquesta mateixa societat que els ha ajudat a crèixer.

Comentaris

Anònim ha dit…
Totalment d'acord. L'altre dia escoltava en Sala Martín a RAC1 parlant sobre ENSENYAMENT (no eduació, hi ha una gran diferència) i no podia estar més d'acord. Parlava de que estem donant massa oportunitat a la gent amb dificultats però no als alumnes amb capacitats. Posava l'exemple de la Masia: agafen els millors "alumnes" en aquest àmbit i els ensenyen més, a progressar el seu rendiment. Deia que això es podia apicar amb qualsevol matèria, però no es fa...

El veritable fracàs escolar no és aquell on un alumne suspen, és aquell on no es dona una oportunitat pel qui val.
Frank Bayer ha dit…
Totalment d'acord anònim, m'agafo aquesta frase i la clavaré al meu despatx!!
Posaré que l'autor és anònim...

El veritable fracàs escolar no és aquell on un alumne suspen, és aquell on no es dona una oportunitat pel qui val.

Entrades populars