El plor reprimit de Silvio Rodríguez

Quan el plor reprimit del cantautor va suporant pels galls controlats de la seva veu traïdora, i les seves lletres plenes de colors i d'imatges alegrament depriments van lliscant pel teu oide com si una rosada hivernal els hi donés ritme, vol dir que estàs degustant una cançó de Silvio Rodríguez, on la guitarra, només fa que ajuda a sortir unes paraules trencadores i punyents.
El vaig descubrir arran d'una recomenació femenina, o més ben dit, arran d'una imposició de parella, i la veritat, ha estat la millor imposició de la meva vida, perquè m'ha ajudat a descobrir una música intimista amb la dignitat suficient per poder encarar els fracassos com a victòries. Fa temps, mentre escoltava una cançó de Silvio, concretament Resumen de noticias, em varen venir aquestes paraules al paper que us les transcric tot seguit...
Más allá de la canción, de su voz mística con textos profanos, pervive dentro de mi todos los abriles invernales, el llanto de Silvio Rodríguez llorando a la amada perdida por la ambición de encontrar la utopia de una amante perfecta en un mundo distinto. Mi fracaso amoroso lo debo a los acordes melancólicos de Silvio y a mi intento de convertirme en un poeta maldito para poder seducir a mujeres fatal con mi rostro vendido a la derrota. Pero en Silvio el llanto es triumfo, es la sonrisa irónica del fracasado que se sabe vencedor, la mirada alegre del que quiere dar la imagen de desespero porque se sabe distinto a los demás, y solo llorando puede disimular su excelencia. Este engaño del cantautor lo comprendí a los treinta, cuando todas las mujeres de las que había estado enamorado ya estaban casadas con economistas brillantes y abogados sin estómago. Ahora, a día de hoy y pagando las consecuencias de los días de ayer, sólo me queda el consuelo de saber que no tendré descendencia y pasaré a la posteridad como el modelo único de una especie condenada al olvido por el llanto de Silvio Rodríguez.
Escolteu Silvio i després em donareu les gràcies per aquesta extraordinaria imposició!

Comentaris

Breo Tosar ha dit…
"Óleo de una mujer con sombrero" és la millor cançó que he sentit mai sobre la por a estimar de veritat.

"Sueño con serpientes" també és molt bona; sobretot quan Silvio comença amb una cita de Bertolt Brecht:

"Hay hombres que luchan un día y son buenos.
Hay otros que luchan un año
y son mejores.
Hay quienes luchan muchos años y son muy buenos.
Pero hay los que luchan toda la vida:
esos son los imprescindibles."
Kasal ha dit…
Pensaràs que és conya però desconec completament l'obra d'aquest músic. A veure si un dia em portes algun CD pel despatx i m'introdueixes dins aquest univers que sembla màgic.
Salut!
Frank Bayer ha dit…
Breo, Óleo de una mujer con sombrero es la mejor, COMO UN CUADRO DEL VIEJO CHAGALL... Gallina de piel!!!

Kasal, el posaré a la bústia comuna de l'ordinador, al costat d'el Fary...jeje...

Entrades populars