Ens morirem... i després què?

Ens morirem. Un dia tot s'haurà acabat i ni tant sols estarem aquí per fer balanç de si fòrem nosaltres que vàrem devorar a la vida, o va ser ella, silenciosa i prudent, que poc a poc ens va anar arraconant cínicament al calaix dels mals endreços. Per això, mentre estem en vida, nosaltres decidim el que volem ser per viure la vida a la nostra manera: persones preocupades per la felicitats dels altres o egoistes aniquiladors de persones i devots dels diners. Nosaltres triem i som conseqüents amb allò que volem.
Per això no accepto que es disculpi la gent violenta dient que no pot canviar el caràcter, o s'intenti justificar als caníbals dels diners dient que el món és així i que si no ho fas, s'et mengen. Si ets un desgraciat és perquè tu tries ser un desgraciat, i si ets bona persona, és perquè, a pesar de les ganes de fer coses dolentes i arraconar sempre el millor cap al teu plat, fas un esforç i intentes pensar en els altres. No s'hi val que en Casaldàliga sigui una bona persona i en De Juana sigui un pobre home que ha estat víctima del determinisme social. No senyor, no és així. Un és un model i l'altre un assassí. No és el mateix Ghandi que el Che Guevara.
No sé com arreglar aquesta disfuncionalitat a dintre les persones que trien durant la seva vida, seguir el camí de la mort, de l'esclavatge capitalista, de la religió del diner, no ho sé, a mi m'ajuda pensar que ens morirem i que el balanç dels meus actes els haig de fer en vida perquè quan no hi sigui, els altres ho faran per mi i llavors potser ploraré perquè no hauré tingut temps de demanar perdó.
PD: D'això a casa meva en diem "quedar-se a gust"

Comentaris

Marc Cassany ha dit…
És compatible treballar on treballes i parlar bé d'en Casaldàliga sense que hi hagi conseqüències?

T'he d'explicar el debat que hem tingut avui a la facultat sobre el Pla Bolonya amb gent bruta. Només dir-te que estic per anar a rapar-me perquè em sembla que tinc polls.
Frank Bayer ha dit…
Quan li varen preguntar al Casaldàlgia que el separava de Benet XVI va contestar "m'uneix el mateix Déu i això ho supera tot". No ho sé si he contestat la primera pregunta.
Tinc ganes que m'expliquis això dels bruts, compte perquè aquesta gent exporten merda allà on va i sempre corres el perill de tornar-te com els gats, ser al.lèrgic a l'aigua...
Joan ha dit…
M'encanta aquest post, Frank!
Una reflexió: si no ens importa el que la gent pensi o digui mentre som vius, ens importarà el que pensin o diguin quan ja no hi siguem?
Frank Bayer ha dit…
Joan, perquè sempre fas preguntes que foten el post enlaire?? Joder, amb lo bé que m'havia quedat... cabrón...jeje... Encara tinc el cap la conversa del dilluns i m'emociono!!
Joan ha dit…
ho sento...perdona...

Entrades populars