La fi de l'hivern espiritual: Thomas Merton

La recerca de Déu o si més no, la recerca de la veritat, hauria de ser una activitat obligatòria durant el dia a dia de les nostres vides. El problema de buscar és quan no trobes, quan penses que estàs picant pedra per res i a sobre, porta tres dies seguits plovent i només veus la grisor del cel reflexat al rostre de les persones que t'envolten. En aquests moments que et pots sentir embolcallat per l'angoixa de l'orfe, a vegades et sols trobar amb una persona gran que et dóna una lliçó de vida, un nen petit que et mira content perquè té un caramel i tu no, o simplement et cau un llibre a la mà d'un home amb nom de yankee, Thomas Merton, i el seu llibre autobiogràfic on explica la seva joventut universitària, la seva conversió, i els seus primers anys al monestir de la trapa, La montaña de los siete círculos. Merton dóna una empenta per sortir durant un temps de l'hivern espiritual i ens brinda la serenor de la primavera.
Els seus escrits que ens parlen de trobar Déu a través de l'experiència personal que dóna l'art de la contemplació, ens brinden la pau d'aquell que ha trobat Déu en el marc del seu recorregut vital i ens ajuda a entendre que la troballa de Déu és una experiència personal, i que difícilment caurem del cavall sinó aprenem a ser madurs com a persones i acceptem la nostra experiència transcedent. M'encanten els seus escrits i m'ajuden durant les absències d'Ell que solen ser culpa meva. Descobriu Merton, les referències espirituals estan tancades als monestirs.

Comentaris

Anònim ha dit…
Un gran llibre, "La montaña de los siete círculos". Edhasa l'ha reeditat el 2008.
Frank Bayer ha dit…
Ramon, merci per la dada!!! M'el compraré perquè tinc ganes de tenir-lo, jo em vaig llegir una d'aquelles edicions antigues que no inviten gaire a llegir... Una abraçada cap al país dels Kokamuskes!!!

Entrades populars