Como Jack Nicholson en Mejor Imposible

Els prejudicis que tenia envers Amaral segurament anaven sustentats amb el meu gust masclista de no sentir-me còmode amb veus femenines, i de veure el grup de públic adolescent que l'acompanya als seus concerts. La qüestió és que divendres passat vaig anar-los a veure en el marc del Poble Espanyol, per tant, l'escenari del concert era adient per copçar el vertader potencial del grup, i sincerament vaig quedar gratament impressionat.
Primer de tot em va sorprendre la força escència de l'Eva Amaral, una noia que ocupava l'escenari amb la seva sola presència i em va deixar totalment hipnotitzat per la perfecta conjucció dels moviments corporals amb el ritme de les cançons. En segon lloc, des d'un punt de vista musical, varen fer un concert de rock notable, deixant de banda els moments perquè les parelles s'abracessin i es pensessin que s'estimen, enganxaven cançons contundents una darrera l'altre, on la netedat del so i la veu sublim d'Eva Amaral ocupaven tot el Poble Espanyol sense deixar un marc buit pel silenci. Finalment, em va fascinar la percatetat de xou entre cançons, o sigui, ells varen venir a vendre la seva música i es varen dedicar a tocar i no a fer discursos graciosos entre cançó i cançó que amaguin certa deficiència musical.
En fi, que em varen encantar perquè en contra del que pensava, no tenen res a veure amb La Oreja de Van Gogh, grup que es dedica sense repós a prostituïr la capacitat intel.lectual dels nostres adolescents. Amaral van molt més enllà, són un grup de música, i davant la crisis creativa del país, una llumeta pot arribar a brillar més que el sol. Em varen fer sentir com Jack Nicholson a Mejor Imposible: un vell carregat de prejudicis i manies.

Comentaris

stickcovers ha dit…
Clavat! No em puc creure el que he llegit perquè em va passar exactament el mateix.

Divendres vaig anar al Poble Espanyol - nom que dóna per un debat - amb escepticisme, però amb aquella cosa irracional que ens arrossega als yonkis de la música en viu i de l'Entertainment en general.

Abans d'entrar pensava com tu, i havent sortit coincideixo 100%.En cinc mintus en van tenir prou per fer decaure tots els prejudicis que tenia respecte d'ells: un repertori estudiat, amb ritme d'espectacle, una veu prodigiosa, un so cuidat, feed-back amb el públic, una versió, un cello... i cent detallets (no m'enrotllaré).

Sé que això que escric pot minar la meva reputació i els meus amics "puristes del Rock" potser em cremen el cotxe(tu saps quins especímens sovintejo...), però es confirma el tòpic: abans de jutjar cal conèixer (deformació professional...)

Apunta un fan més a la pastanaga verda. Vinga, Frank!
Frank Bayer ha dit…
Edu!! Merci pel comentari!! Mira, vaig pensar molt si escriure o no aquest post perquè també patia pel meu cotxe, però si penses al mateix ja em quedo més tranquil!! M'ha encantat l'expressió de "yonkis de la música en viu" perquè és exactament això el que va portar el concert d'Amaral, la pura curiositat per veure'ls, (el comentari de l'Oreja de Van Gogh està justificat amb un concert d'experiència a les esquenes).
Un dels cent detallets és la versió que varen fer de Nacha Pop, brutal, o el solo d'armònica que fa l'Amaral abans de cantar la cançó de los amigos... No ho sé, no vull exagerar però et poden agradar o no, però no es pot negar que tenen fusta de GRAN grup.
En fi, Edu, m'has tranquil.litzat la consciència, i cel.lebro moltíssim tenir-te com a nou fan del meu hort particular!!!

Ens veiem d'aquí un mes a Besalú!!!

Una abraçada,

Frank

Entrades populars