Ara parla en Charly

No guanyarà cap premi literari, però segurament seria un dels favorits si es donés un guardó al llibre amb més capacitat d'entretenir, sens més, de fer disfrutar un lector que jeu el sofà buscant una mirada singular de la història contemporània del Barça.
Durant la meva estada a Barcelona en Carles Rexach em va captivar durant una tertúlia que el tenia just el costat, era la seva època d'entrenador del Barça i venia el dia després d'una derrota blaugrana a Vallecas amb el conseqüent escàndol sexual a l'hotel on s'allotjaven els jugadors. En Rexach va parlar amb senzillesa, sense urgències, sense evitar cap pregunta i sobretot, sense cap esperit de divo que fa tant insoportables a personatges que tens idolatrats fins el dia que els coneixes.
El segon dia va ser en una tertúlia radiofònica al programa Tu diràs de Rac 1, vaig assistir com a públic i les lliçons d'en Charly durant l'estona de publicitat varen ser fantàstiques, era un barreja d'història, pragmatisme i sensatesa.
Per això, quan un amic em va oferir la possibilitat de llegir el llibre que en Charly havia escrit amb el Bernat Soler, no vaig dubtar, no em defraudaria, i quina ha estat la conclusió: l'he llegit amb dues estones a la tarda, estirat al sofà, relaxat, rient molt, indignant-me, però sobretot, creient-me cada una de les coses del que diu en Charly, cada una de les veritats que explica. Aficionats del futbol i del Barça: llegiu el llibre, disfrutareu com camells i aprendreu com ser pragmàtic i estar lligat tota la vida al Barça. Deixeu parlar en Charly. Llibre de lectura obligada pels que fan muntanyes amb el seu dia a dia.
PD: Per cert, no recordava que el dilluns vaig vèncer 6-2/6-1. No dic el rival perquè no m'agraden les humiliacions en públic.

Comentaris

Anònim ha dit…
Frank: ja me l'estic llegint per segona vegada i estic disfrutant i indignant-me amb tot el que passava en aquella época, encara que jo no la vaig viure ni de bon tros, m'ho imagino. Me'l vaig començar ahir a la nit i ja vaig per a la meitat, us el recomano a tots, es biníssim!!
Kasal ha dit…
Espero llegir-lo com més aviat millor. Algunes vegades, persones que semblen poca cosa són més savies del que sembla i en Rexach n'és una. El llibre és teu? Me'l deixaràs? Si pot ser, que no pasi com amb el de "Diós es redondo" que encara l'espero. Sense pressa però. que aquest cap de setmana hi ha la festa dels súpers i estic mooooooooolt ocupat.
Salut!

Entrades populars