El fracàs de Moustaki

L'aula de primer curs de l'escola oficial de francès presentava una situació prometedora, setze noies i dos nois, un dels quals era modista i l'altre era jo. La professora, una antiga traductora del Parlament europeu que va haver de marxar perquè no entenia el francès, ens preguntava un per un perquè havíem decidit passar el mes de juliol tancats en una aula de l'EOI aprenent una llengua pendent del dia que l'anglès decidià passar-li per damunt. Totes les noies parlaven de la necessitat de saber francès en un món que tendia a la globalització i on tothom feia una cursa per saber qui arribava més ben preparat a la meta de l'èxit. Jo era l'últim i volia inventar-me una resposta que impresionés el púbic femení. No vaig dubtar:
"Des de ben petit he escoltat les cançons de Moustaki a casa meva i tinc ganes d'entendre les lletres perquè em sé les cançons de memòria però no sé què diu"
El problema va començar quan la professora va dir "Ostres, en Moustaki és el meu cantant preferit, quines cançons t'agraden més?".
No vaig tornar mai més a classe durant la resta de l'estiu i les setze dones es van quedar pel modista. Conec aquest episodi com "El fracàs de Moustaki".
PD: Ara em vull apuntar italià i diré el mateix amb les cançons de Luccio Batisti... a veure si hi ha més sort.
PDD: Recomano l'article d'en Marc Cassany sobre els diaris.

Comentaris

Marc Cassany ha dit…
"Noooo ge ne sui ge ne se... avec ma solitude"
Fa així més o menys?

Jo tenia una amic modista. De moment ell i l'Oscar (Mayer) no poden adoptar.

Merci per la recomanació.
Rafel Fàbrega ha dit…
quan anava a francès a l'EOI la proporció era d'escàndol, però en aquella època jo encara tenia el playmobil al cap i cap pèl al pit...ara em moro de ganes de tornar a apuntar-m'hi
ser que no sóc molt comentador, però només fer saber que aquest blog no em falla mai!


x cert, me enganxat fa poc a Moustaki, bastant bo, un Paco de Lucia cantant amb litros d'alcohol acumulats amb el pas del temps, mola!

Cuida't
quan acabi examens parlem
Anònim ha dit…
El fracàs de Moustaki és l'exemple perfecte d'efecte papallona. De totes maneres m'estimo més la Bruni que en Moustaki ...la cabra tira pal "monte" sempre.
Frank Bayer ha dit…
Je ne suis jamais seul, avec ma solitude!! Brutal!!! Em sé la lletra perquè amb la tonteria un dia els hi vaig fer una classe de Moustaki i vaig quedar com un campió!!! Encara que m'agrada més una que es diu "Joseph"!!!
Rafel, per això et deia d'apuntar-nos junts l'any que ve, jo les porto a la cantonada, els hi dic que sóc casat i després entres tu... nyaca!!
Ignasi, m'ha encantat la definició!!! Per cert, tinc ganes que xerrem una bona estona per posar-nos el dia de la vida!!
Joan, què és l'efecte papallona?? És que no sé si t'haig de dir gràcies o t'haig de tornar el punyal...jeje...ets el millor!!

Entrades populars