El problema de la falta de verosimilitud

Fa una setmana vàrem anar a veure la oscaritzada Slumdog millionaire, i poques vegades m'ha passat que hagi disfrutat tant durant la pel.lícula i m'hagi anat desencantant al llarg de la setmana mentre tornava una i altra vegada a pensar en el film.
Quan estàs a la sala et trobes davant una trama que enganxa per la seva emotivitat i per la solidaritat innata que es té amb el personatge principal, però al cap d'una setmana, te n'adones que si una pel.lícula no té cap mena de verosimilitud s'ha de vendre com a ciència-ficció i no com un retrat de la Índia autèntica, tal com es diu en un moment del film. Dic això perquè Slumdog millionaire va faltada de verosimilitud, és una història que no te la creus i t'emprenya que te la vulguin vendre com a real.
La gran qualitat del Senyor dels Anells és que parteix d'una premisa molt clara "Tot això que llegiràs o veuràs, no és real, és inventat, disfruta d'entrar en un univers imaginari". Què fa Slumdog millionaire? Tot això és factible. Et conmou. T'enganxa. Però com diu un respectable estudiós del cinema: surts i te n'adones que t'han manipulat. A mi m'ha costat una setmana perquè sóc lent, però també ho he notat. No me la crec.

Comentaris

Rafel Fàbrega ha dit…
des que vaig veure el tràiler abans que surtís al cinema que la vull anar a veure...en tinc unes ganes tremendes!!! si cal aquest dijous hi aniré sol (que trist, no?). Per cert, ja m'enrecordo de la cançó de Manel que trobo bonísisisisima: La gent normal. Escolta-la sisplau, et desencantarà més que aquesta pel·lícula que encar no he vist. T'ho ben asseguro.
Frank Bayer ha dit…
Rafel, anar al cine sol és un dels millors plaers, no en tinguis cap dubte!!! La última vegada que hi vaig anar-hi sol,fa un mes, vaig acabar estirat en un seient doble... en fi... Busco la cançó de Manel ara mateix!!! Merci!!! Quin bon rotllo de gent!!

Entrades populars