Baixant amb Petrarca sobre la bicicleta d'en Guido

En Guido em va deixar la bicicleta amb la que va caure a sobre una princesa a la Piazza Grande d’Arezzo. Vaig pujar a peu fins a dalt de tot de la ciutat perquè les seves pendents pronunciades i un lleuger sobrepès m’impedia pedalar amb garanties de no caure enrere i aixafar el típic ancià que s’asseu amb una cadira a les portes de casa seva veient passar el temps amb crosses. Vaig arribar a dalt, a la casa majestuosa de Petrarca. Vaig recollir el poeta i es va asseure a darrera amb un bloc de notes amb espirals on hi tenia versos escrits a una Laura sense dents tirada a la droga. Vàrem començar a baixar les pendents evitant els turistes que es fotografiaven als indrets on havia estat filmada La vida es bella. Dos Francescos a sobre la bicicleta, un jugant a no morir i l’altra esparracant els papers, els llençava al rostre de tots aquells que portaven el pes de la vida escrit en una mirada desganada. Giràvem corbes, entràvem a carrerons per sortir a places. Vàrem xocar contra una parella estirada a terra. Bon dia princesa! Li deia ell a ella. Haig de marxar perquè m’acaben de tornar la bicicleta. En Guido es va aixecar i va marxar deixant-nos a Petrarca a mi tirats al costat de la que seria la seva dona. Petrarca va buscar un vers per regalar-li però ja havia llençat tots els papers. Llavors jo vaig robar-ne un de González i li vaig regalar com si fos meu. En Guido desapareixia pels carrerons, la princesa em regalava un somriure mentre marxava, i Petrarca s’esfumava com una visió falsa deixant-me sol enmig d’una plaça poblada de turistes. Era la fi d’un gran viatge.

Comentaris

T'asseguro que no he llegit el que has escrit, però només de veure la fotografia de la pel·lícula ja he donat per fet que l'escrit seria bo. Quina pel·lícula tan bona. Possiblement el comentari no tingui res a veure amb l'article, però tant se'm fot.
Afegit a l'anterior comentari: el millor de la pel·lícula, la traducció del pare al fill de les instruccions inicials de l'alemany al camp de concentració. Insuperable. Insisteixo que ja sé que no té res a veure amb el teu post.

Entrades populars