El Germà Ignasi al Monestir del Sinaí

Acompanyant el pare Bonaventura Ubach camí de Terra Santa m'he trobat amb aquest monestir a peus del Sinaí que s'ha convertit avui mateix en la meva Meca personal, l'espai on em veig obligat a viatjar una vegada a la vida o viure-hi retirat buscant un més enllà que a vegades s'escapa de les mans com la sorra del desert. Per un moment m'he imaginat allà vestit amb l'hàbit monacal, donant voltes pel claustre per podre perdre la noció d'espai-temps, totalment allunyat d'aquell professor que a mode de Ramon Llull va marxar per uns ideals majors que ningú aconseguia entendre.
De la mateixa manera que Thomas Merton era conegut al seu monestir de Kentucky amb el nom de Father Louis, jo també agafaria un nom diferent que simbolitzés la caiguda del cavall d'un tal Saula, i em faria dir Germà Ignasi, més que res per un cert sentit de culpabilitat de no haver aconseguit entrar a un llibre que em va regalar al meu avi abans de casar-me on hi ha comentats els exercicis espirituals del Sant. En fi, de moment aniré seguint al Pare Ubach però durant el viatge de tornada cap a Montserrat m'estic plantejant de deixar-lo penjat en aquest monestir on encara resonen els cops de Moisés a les taules de la llei.

Comentaris

Entrades populars